18 July 2011

Rindu Nyaie..

Semalam maghrib, nyaie timah aku tepon.. Agaknye time tu maghrib waktu Johor blom masuk lagi.. So, die pon called aku.. Huhuhu. dah lame sebnanye aku tak called nyaie.. Shian nyaie... Jaat kan cucu die ni??=p hahahahahaha~~;D

Huaaaaaa.. Tetibe je aku jadi rendhu kat nyaie semalam!! Nak tau sebab ape??? Sebab semalam nyaie ade cakap 'Kalau Ain ade, boleh die makan lauk berkat ni.. Dulu Ain salu ade kat sini.. Ni Ain dah takde..' huaaaaaaa~~~ Nak nanges jugak la aku semalam tapi aku tahan lagi..

Siyessss derr!!~ Memang aku rindhu sangat kat kampong!! Ntah bile aku dapat balik kampong.. Kompem la cam every year during hari raye.. Tu la mase untuk balik kampong.. Bak kate mak setahun sekali.. Lau salu balik pon tak seronok jugak..

Tetibe jugak aku teringat kenangan tahun lepas kat kampong.. tahun lepas aku salu ade kat kampong, almaklumla mase tu kan aku prektikel kat Muar.. So, anytime ade mase cuti aku akan balik kampong la!~ Pantang ade cuti terluang hujung minggu, mesti aku cabottt..

Teringat bulan pose tahun lepas.. Ari pertame pose aku balik kampong! Nyaie masak yang menjadi feveret aku, MI BANDUNG!! memang sangat2 sedap!!~ Makan ramai2 atas lantai.. Seronok sangat!!~ Pastu ade lagi bukak pose kat umah nyaie aku makan sup.. pon sedap jugak!! Mase tu aku teringat mak punye sup.. huaaaa, rindunye aku kat mak n masakan mak Tuhan je yang tau..

Skang ni aku tak sabar nak tunggu raye.. Sebab aku nak balik kampong nak makan ayam masak ketumbar yang nyaie salu buat..(ade kentang tanpe ayam, sebab aku hantu kentang!=p) Lagi, of coz kek yang nyaie salu buat every year untuk hari raye.. kek coklet, kek kukus, jugak kek buah.. Sedapnyeee!!!~~

Ni la nyaie aku..

NYAIE, ALONG RINDU NYAIE!!!~~ T___T


p/s: Bile aku teringat nyaie, otometik aku teringat atok!!~ rindunye kat atokk!! Atok@sifu aku.. Atok la orang yang salu ingatkan aku yang 'kite kene salu muhasabah diri..' Aku tak penah lupe pesan atok sampai skarang.. Time kaseh banyak atok untuk nasihat tu..=)

Ni atok aku..

ATOK, ALONG RINDU ATOKK!!~~ T___T