17 July 2011

Kembali Muhasabah Diri..

Bismillahirrahmanirrahim...

Syukur alhamdulillah Ya Allah sebab masih berikan aku kesempatan untuk bernafas sekali lagi dalam meneruskan kehidupan aku ni.. Aku jugak masih mampu untuk berdiri atas kaki sendiri walaupun tanpe sesiape di sisi..

Ya Allah, Syukur ahamdulillah sekali lagi.. Kau berikan semule kekuatan diri aku, semangat aku lepas beberape ketike jiwe aku dicengkam kesedihan dan kelukaan dek hambatan dugaan dan ujian yang bertandang dalam hidup aku tanpe aku duge.. Saat tu hanye Tuhan je yang tau ape yang aku rase.. Air mate tu memang jadi teman setie aku siang dan malam..

Ya Allah, sedaye upaye air mate tu aku tahan daripade terus gugur namun hati aku tak kuat dan akhirnye aku tewas dengan tangisan aku sendiri!!~~ betape peritnye aku rasekan saat tu!!~~ Aku menangis dan terus menangis tanpe ade sorang insan pon yang tau bahwe aku sedang menangis saat tu..

Ya Allah, pade detik tu aku rasekan seolah2 hati aku bagai dihiris dengan pisau!! sakit sangat2!!~~ Aku tak tau kenape.. Satu persatu dugaan tu datang menerjah hidup aku.. Lepas yang ni, yang tu plak... Mase tu memang aku tak tau nak cakap ape.. Nak marah, nak caci, nak maki, geram, kesian.. Sumenye bercampur baur!!~

Ya Allah, Tuhan je yang mengerti ape yang aku rase.. Aku rasekan hari2 yang berlalu aku tak boleh bersendirian, tak boleh dok sorang2, tak boleh dok diam2.. Lau tak, sumenye akan menerjah kembali mengganggu emosi!! Memang aku sedang berperang dengan emosi dan perasaan aku sendiri mase tu!!~~

Ya Allah, sekarang aku dah rase tenang ckit.. ALHAMDULILLAH, time kaseh Tuhan sebab Kau tak biarkan hati aku terus hanyut dengan emosi dan perasaan aku.. Kau tak biarkan aku daripade terus melupakanMu..

Mungkin ape yang berlaku ni Tuhan nak memberi peringatan buat aku.. Mungkin jugak ade salah dan silap aku pade mereke.. Cume aku je yang tak perasan, tak nampak.. Kate orang terlepas pandang.. Mungkin jugak sume ni mengajar aku untuk kembali mengenal diri, kembali muhasabah diri.. Timbal balik setiap ape yang dah aku lakukan..

Atau mungkin ni solusi untuk setiap implikasi yang mendatang?? Ade kemungkinannye.. Andai saje ni adelah solusi yang terbaik, aku meredhai dan merelai setiap yang telah berlaku.. Akan aku time dengan seikhlas hati aku.. Walaupun ie perit dan pedih namun kehidupan harus diteruskan.. Sabarlah duhai AEN!!!~~~

Pade mereke yang sudi memberikan kesedihan dan kelukaan buat diri ni, jutaan time kaseh aku ucapkan. Time kaseh jugak sebab sudi membuatkan diri ni menangis, menjerit dan merintih.. Jugak jutaan ampun dan maaf ku pohonkan pade kalian jike ade kesilapan dan kesalahan yang telah diri ni lakukan pade kalian sepanjang persahabatan kite..

Serase seakan aku harus berundur dari kehidupan bahagie mereke sekarang.. Sebab tu adelah yang terbaik aku rasekan.. Aku tau letak diri aku dalam hidup mereke.. Aku bukannye sape2, cume insan yang datang tanpe diundang dalam hidup mereke.. Ade atau tiade diri aku langsung tak meninggalkan kesan buat mereke.. Biarlah, andai mereke ingin mengundurkan diri dari hidup aku.. Aku relakan sebab aku sayangkan mereke.. Biarkanlah mereke pergi demi kebahagiaan hakiki hidup mereke.. Aku hanye mampu doakan kebahagiaan sentiase menjadi milik mereke selamenye walaupun tanpe diri saye dalam hidup mereke..T__T

p/s: Ya Allah, Kau kembalikanlah keceriaan dan kegembiraan hati aku seperti dulu.. Sesungguhnye aku teramat merindui kedamaian hati yang lalu..T__T