14 July 2011

Nak Mengadu..


Ya Allah, aku bersyukur dan berterime kaseh sebab kurniekan aku dugaan dan ujiaan ni Ya Allah.. Mngkin ade hikmah setiap yang telah berlaku.. Mungkin jugak ini satu pengalaman baru yang mengajak aku kembali mengenal diri sendiri.. Terpakse lagi menyusuri jalan2 sepi sendiri tanpe ade sape di sisi...

Ya Allah, saat ni dan ketike ni takde sorang pon insan yang sudi mendengar luahan hati kecil aku.. Di mane mereke tatkale aku perlukan mereke?? aku perlukan mereke untuk mengadu.. tapii... Pade sape aku perlu mengadu?? tak lain dan tak bukan pade DIRI SENDIRI!!! Yee...diri sendiri!! tu la yang terbaikkk!!!~~

Ya Allah, mungkin sume ni ade baiknye untuk diri aku.. Mungkin lepas ni aku harus lebih berhati2 dengan manusie di sekeliling aku dan kehidupan aku.. Tak seharusnye aku sayang mereke melebihi sayangnye aku padaMu Ya Allah.. Tuhan, maafkanlah diri saye yang hine ni..

Ya Allah, Mungkin saye harus kurangkan kaseh sayang saye pade mereke.. Atau pun saye tak seharusnye sayang mereke2 lagi.. Sebab bagi mereke saye bukanlah sape2.. Saye letih dan penat sayang orang sedang orang tak pernah nak sayang saye.. Cukuplah saye sayang pade Tuhan..

Ya Allah, Kau kuatkanlah hati dan semangat aku dalam menghadapi segalenye.. Jadikanlah aku insan yang tabah dan sabar.. Berikanlah kekuatan agar aku dapat terus melangkah untuk satu lagi kehidupan.. Temukanlah aku kembali dengan keceriaan, kegembiraan, dan kebahagiaan aku yang kian hilang ni..

Ya Allah, hanye padaMu ku mengadu..T___T