11 July 2011

Hanye Luahan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Syukur alhamdulillah Ya Allah, Kau masih lagi memberikan aku peluang sekali lagi untuk bernafas dan melangkah meneruskan hidup ni.. Syukur jugak aku masih lagi dikuatkan iman untuk menempuh segale ujian yang mendatang..

Lately ni, banyak yang terjadi dalam hidup aku.. aku semacam dah tak kuat nak hadapi sume ni, Ya Allah!!! Kau kuatkanlah semangat saye!!T__T

Tuhan, nape pikiran dan ati aku ni asik nak jaat je?? pikir yang bukan2.. Ya Allah, ampunkanlah doseku Ya Allah..T__T Tak terniat langsung bagi aku untuk memikirkan yang tak baik tentang die! die! die! die! dan die! Ya Allah!!!~~~

Malam sabtu aritu aku bukak akaun fb lepas 4 ari aku deactivate gare2 laptop aku ni rosak.. aku pon bukak la kak alin punye fb.. ade album baru.. FAREWELL KAK MAI.. aku pon bukak la dan aku nampak sumting yang.... Ya Allah!! benarlah ape yang dibicarekan oleh hati dan pikiran jaat aku tu!! sesungguhnye firasat aku, naluri aku tak penah menipu!!! saketnye dalam hati aku rasekan saat tu!!!!~~~

Mungkin gambar tu tak menunjukkan ape2.. tapi ati dan pikiran jaat aku tetap mengatekan yang.....nauzubillah!! Ya Allah.. sedey!! memang aku sedey!! bukan hanye gambar tu tapi gambar dalam album yang lain pun aku dah rase yang same cume aku tak nak cakap! sekarang bile segalenye dah terbukti depan mate, YA ALLAH!!!!~~~

Andai 'benar' ape yang dipamerkan oleh gambar tu, aku hanye mampu doakan yang terbaik untuk die dan 'cinte' yang baru tu.. mungkin ni adelah yang terbaik buat aku dan die.. mungkin aku tak seharusnye mengganggu kebahagiaan hidup die skarang..T__T

Pagi tadi, aku ade courier barang kat kak alin! alhamdulillah, sampai jugak.. aku ingat tak sampai, hahahhaha!!~~~ pastu kak alin suke ngan ape yang aku bagi kat die tu, alhamdulillah lagi.. pastu kak alin ade tanye 'tak nak kirim salam ke?' aku pon cakap 'boleh jugak kak..kirim salam saye kat die eh..' huhuhuhu, mase cakap ngan kak alin pasal ni, terase cam airmate aku nak gugur tapi aku tahan je sebab aku kat tempat keje.. lau kat umah gagah jugak aku nanges jap..

Tapi nape ye kak alin salu cam 'backup' die?? salu berpihak pade die?? aku sendiri jadi pelik.. maybe sebab aku takde kat ctu, aku jauh.. so, that's why kak alin cakap cam tu.. ntah la, aku tak tau nak cakap ape lagi.. aku sendiri tak paham ape yang dah terjadi skarang.. kak alin tanye pasal meset la, itu la, ini la.. tapi aku jawab je yang jujur.. aku ade kate kat kak alin.. andai 'gambar' tu cume 'kawan' atau lebih dari sekadar kawan aku tak kisah.. yang aku tau hanye mampu doakan yang terbaik untuk die, doakan moge die bahagie.. sekurang2nye aku tau die mampu hidup bahagie tanpe aku.. andainye 'jodoh' aku ngan die hanye sampai cni, aku harus redha ngan ketentuan ni.. mungkin terselit 1001 hikmah..

Aku sendiri pon tak tau nape la ati dan pikiran aku ni berbicare sedemikian rupe.. saat ni aku perlukan kekuatan untuk teruskan langkah kaki.. segale persoalan yang berlegar dalam minda aku dah pon terjawab dan akan terus terjawab satu demi satu.. aku akan cube lupekan sumenye satu demi satu.. bialah segalenye pergi dan berlalu.. aku tak inginkan sume tu datang lagi..
Ya Allah, berikanlah kekuatan, katabahan, kesabaran yang mendalam dan berpanjangan agar aku dapat menempuh segale ujian yang Kau lemparkan untuk aku, aminnnn...

p/s: andai segale ape yang saye pikirkan tu tiade kebenarannye, Ya Allah, ampunkanlah dose hambeMu ini.. Maafkan aku Ya Allah!! Maafkan aku duhai sahabat!!~~~T___T