22 April 2010

.::Doa Terakhir::.

Sedih merisaukan
Ku tersasar jauh di jalan terang
Masihkah ada kesempatan
Tika ku Kau jemput pulang..

Jantung berdegup laju
Saat ku ini hampir bertemu Tuhan
Bisakah Kau lewatkan ajalku
Sedetik lagi..
Sedetik lagi..

Apakah nanti jawapanku
Pada persoalan hidupku
Jatuhkah ku lalui
Titian sirat MustaqimMu
Selamatkah aku..
Selamatkah aku..

Berzikirlah wahai jiwa
Berderailah airmata taqwa
Mengharap diterima doa terakhir
Untuk menebus dosa..

Tak layakkah ku cium syurgaMu
Yang Kau firmankan di dalam kitabMu
Sempatkah ku mendapat ampunMu
Di kamar ini ku merayu
Ku merayu..

Bila ku ingati
Saat sihat telah Kau beri
Jarang aku syukuri
Semuanya aku lupai
Tetapi bila kini
Ku sakit menunggu mati
Baru aku sedari semua kan pergi..

Bila Kau katakan
Setiap doa Kau dengarkan
Tak pernah aku fikirkan
Hidup tak selalu panjang
Engkau Yang Maha Pengampun
Maha Cinta Maha Segala
Dengarkanlah ku berdoa
Dengarkanlah ku berdoa
Ya Rabbi..


p/s: lagu ni pon best jugak..Feelhoney yang nyanyi..even just a jamming version,tapi tak rugi dengar..best sangat..sebab melodi juz pakai gitar jekk..tu yang layan jek tu,heheheh..(^_^)