07 April 2010

Nak Citer..

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Tuhan aku masih lagi bernafas sampai ke hari ini. Syukur jugak aku masih lagi mampu untuk terus berdiri menenruskan kehidupan aku ni.. Ya Allah, akhirnye ape yang aku hilang aku dah jumpe balik.. aku dah jumped ah highlighter aku,heheheh.. rupenye ade kat Kak Fizah.. Die tolong aku simpankan.. Syukur Alhamdulillah, time kasih Ya Allah.. tapi aku tak tau barang berharge aku yang hilang tu mampu atau tak untuk aku jumpe ienye kembali,huhuuuu..(T_T)

Ya Allah, bermacam2 dugaan yang harus aku hadapi di saat akhir ni.. aku tak larat sungguh.. penat sangat!!! Letih sangat!!! Tak tau la nape.. Aku rase macam aku dah hilang harapan. Mengape dan kenape hanye Kau saje yang tau.. Ape yang harus aku lakukan Tuhan?? Adekah aku mampu untuk meneruskan hidup aku kini?? Bantulah diriku ini YaAllah.. SesungguhNya hanye padaMu aku berlindung..

Mungkin jalan yang terbaik yang patot aku amek adelah dengan berdiam diri.. Berdiam diri lebih baik daripade berkate2. Mungkin jike aku berkate2, aku boleh buat orang lain terase hati.. Tak pon orang tak suke dengan ape yang aku bicarekan.. Munkin aku harus terus begini.. Berdiam diri bukan bermakne aku mengaku kalah dengan orang tapi aku diam tande aku redha dengan setiap yang berlaku. Aku tau diri ini sedang diuji.. Aku time segalenye dengan redha.. Biala ape orang nak cakap, ape orang nak kate.. Yang penting aku tak kacau orang.. Suke hati orang la nak buat ape pon.. Hidup masing2,kan?

Aku tau Tuhan sentiase ade dengan aku.. Tak kisah dalam ape jue keadaan aku pon, Tuhan tu sentiase bersame dengan aku.. Bak kate mak, Tuhan tu ade kat mane2.. Yang penting doa.. Doa dan terus berdoa.. Tuhan, aku memohon padaMu.. kuatkanlah diriku, semangatku, imanku, hatiku, jiwaku, dan segalenye agar aku mampu untuk mengharungi segale yang mendatang.. Jadikanlah diriku insane yang setabah2 insan.. Permudahkanlah segale urusanku, berikanlah aku jalan keluar untuk setiap masalah yang aku hadapi.. Aku juge memohon padaMu Ya Allah semoge diri ini sentiase berade dalam rahmatMu dan redhaMu,aminnnnnn…(T_T)