01 April 2010

Geram!!!!...

Bismillahirrahmanirrahim…
Syukur Alhamdulillah Ya Allah..diri ni masih lagi bernafas dan masih lagi mampu berdiri untuk meneruskan langkah di bumi kampus ini..macam2 ujian yang mendhimpit diri ni sejak akhir2 ni..aku hilang gelang,hilang liquid paper,hilang highlighter,charger laptop rosak la,macam2 lagi la..dan diri ini juge terus diuji dengan kerenah insan tu..

Ya Allah, sakitnye tak terkire aku rasekan..hanye Kau saje yang tau ape yang aku rase.. sakitnye hati ni bile dapat tau insan tu cakap cam tu kat kami..sedeynye aku!!! Sampai hati die cakap cam tu..ade ke patot die cakap kami ni pentingkan diri sendiri..boleh ke cam tu?? Sape yang pentingkan diri sape skang ni?? Geramnyeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! Rase nak lempang2 je..suke suki hati je cakap cam tu..diri sendiri tu tak sedar..kami tau kami tak sempurne,kami tau kami pon ade salah kami dan kami juge tau kami jugak jahat tapi sejahat2 kami takde la sampai nak buat kat oarng sampai cam tu skali..nak kate kecik,dah tue bangke dah..tapi tu la..pikiran tu masih lagi tak matang dan masih lagi tak mampu nak berfikir dengan waras..tak tau nak bezekan yang mane baik dan buruk..nak cakap bodoh,tapi blaja sampai university tapi perangai dan pikiran??? Nauzubillah minzalikk..Tuhan je yang tau..

Aku dah penat dan letih dengan manusie2 yang perangai cam cipan ni..tak ubah2 langsung..nak hidup nagn orang tapi tak reti care nak idup ngan orang..boleh ke?? Yelaa,orang tak pernah hidup susah memang cam tu..aalaaa,bolayan je la orang cam ni..aku dah tak heran dah..lantak die la..mau mati ka,mau hidup ka,terpukang ka,terkojol ka,aku tak kisah lagi dah..aku tak campor..lantak laa..tapi ape2 pon aku memang geram sangat2!!! Aku tengok orang ni kecik jee..jangan sampai 1 ari nanti aku pijak2 cam semut sudah..mase tu, kau rase ape yang aku rase..Ya Allah,jahatnye aku..

Mungkin sume yang berlaku ni adelah ujian..Tuhan nak menguji keimanan aku sebagai umatNya dan setiap insan dalam dunie ni tak penah terlepas dari ujian Tuhan..aku tak tau lagi ape yang perlu aku buat skang ni..aku dah buntu dah..aku serahkan segalenye pade Tuhan..aku terime je setiap yang berlaku..aku redha andai ini dugaan aku..aku tau aku diuji ngan bermacam2 perkare..tapi aku tau sume ni ade hikmahNya..syukur Alhamdulillah sebab aku diberi ujian2 ni..dan syukur jugak aku mampu mengatasi segalenye satu persatu..=)

Time kasih Ya Allah sebab Kau dah tolong hambeMu yang lemah ni..aku perlu meneruskan langkah aku..aku perlu bangkit..bukan tande aku lemah tapi tande aku terime segalenye seikhlas hati..aku tau pasti ade ganjaran disebalik sume ni..bia la ape orang nak cakap. Aku tak kisah,aku tak peduli..asalkan aku tak ganggu hidup orang..bia la aku bahagie sendiri.. aku tau walopon aku sorang tapi aku tau Tuhan sentiase ade ngan aku.. tak kire aku susah ke senang,Die mesti bantu aku.. aku yakin..Ya Allah,Kau lindungilah diri ini dari segale malapetake yang mampu menhancurkan dan memusnahkan diriku.. jadikanlah aku setabah2 insan..yang tak gentar ngan segale yang mendatang..kuatkanlah diriku,kuatkanlah semangatku,teguhkanlah keimananku, dan cekalkanlah hati kecilku agar aku terus mampu dan teguh berdiri agar aku bisa menjadi insan yang tegar, aminnnnn Ya Rab..=)