03 April 2010

Citer Ari Semalam..

Semalam aku kluar ngan dayah..konon2 nak g BB la nak isi minyak..dah la kluar petang..mase tu ari cam mendung je..aku ingat nak g esok ke..tapi dah dayah ajak,so aku ikot la..nanti lau tak pegi ape plak die kate..so,kitorang pon gi umah alin debab ntok pinjam topi die..seblom tu dayah tengok minyak motor..die cakap,

"Aen,minyak tinggal banyak ni je..cukup ke nak sampai BB??"

Pastu aku cakap, "cukup laa..nape takot tak lepas ke??"

Then dayah cakap, "a'ah.."

Sebnanyekan aku pon takot tak lepas sebab minyak betol2 dah nak kering,ahahahahahah.....
tapi aku tawakal je laa..aku cakap dalam ati, 'Ya Allah,semoge selamat sampai BB. Lau kene tolak motor ni,bia la betol2 kat BB'.. tapi alhamdulillah...sampai jugak kitorang kat BB tu..

Mase on the way tu kan, aku tak abes2 istighfar..selamatkanlah perjalanan kami ni..aku pon cuak jugak..mane taknye..ngan minyak yang dah nak kering, ngan ari yang mendung nak ujan..
aku pon redah je..bersame dayah aku meneruskan perjalanan kami..

Lepas isi minyak, dayah pon tanye aku, "Aen, kite nak makan kat mane??" aku pon jawab, "ntah la.." pastu dayah cakap lagi, "kite makan KFC kat Ijok nak??" perrghhh...terbuntang mate aku dengar..dayah cam tau2 je aku teringin makan KFC,hehehehhe...

Ape lagi, lepas wat kompemisyen aku pon rempit la JGQ (tak ingat plat no) ke Ijok..pastu tak lame ujan lebat..selebat2nye ujan..aku pon redah je ujan tu.. 'bia la basah..aku tak peduli..yang penting aku dapat makan KFC..' aku cakap dalam ati..

Best jugak dapat main ujan semalam..syok giler!!! ngan ujan,ngan sejuk..ahahahhaa,kalo citer ngan orang mesti orang tak caye..peduli la ape orang nak kate..memang semalam baju sume basah lenjun..kalo perah memang kluar air,hehehehe..

Tapi tu la pengalaman yang paling best..tak pernah aku rempit jauh2..lagipon aku dah sem last kat unisel ni..kalo tak wat skang bile lagi kan?? tak lame dah aku nak tinggalkan unisel..tinggal tak sampai 2 bulan je lagi aku kat cni..