03 July 2009

Sahabat,Kawan,Rakan, dan Teman..

Sahabat,kawan,rakan,dan teman…
sumenye punye maksud yang same..
tapi bagi aku masing2 memiliki nilai yang tersendiri..
susahnye nak cari sahabat yang betul2 memehami diri kite..
ade kawan kite jenis yang berkire,ade yang suke mengungkit,ade yang suke mengharapkan balasan baik,suke perli2,suke cakap belakang,macam2 lagi la..
kadang2 sakit ati jugak ngan orang2 yang berperangai cam ni..
tension pun ade..
tak penah nak paham orang lain..
hati orang kite kene jage..
hati kite???
tak penah pun orang nak jage..
yang paling sakit ati kawan kite tu tak penah nak salahkan diri sendiri bile die dilande masalah..
mesti nak salahkan orang lain..
kenape ek cam tu??? memang tu tabiat die ke??
die kawan ngan kite,baik ngan kite..
die mengharapkan balasan baik..
nampak sangat die tak ikhlas nak kawan ngan kite..
ade jugak orang yang cam ni kan??
adoiii,pelik2..
mase mule2 kenal die,wahh…
nampak baik je..
sume cantik je..
tapi bile dah lame berkawan,hah kau!!!
dah terbukak pekung di dada!!!!
baru kite tau kawan kite tu macam mane..
selame ni jalinan persahabatan die ngan kite tu cume sandiware je..
pure2 je..
kalau la aku tau die tu perangai macam hantu tu,takkan aku KUTIP die duduk ngan aku..
takkan aku KUTIP!!!!!
aku tinggal je die tepi jalan kat rawang tu..
biar die kawan ngan monyet..
tak payah kawan ngan orang..
tak sedar diri tu dikutip..
takpelah..
suke ati die la nak buat ape pun..
nak ngate aku ke,nak kutuk aku ke..
aku tak peduli pun..
aku tak kisah..
time kasih banyak2 aku ucapkan..
aku time sumenye ngan ati yang ikhlas..
aku tau walau ceruk mane skali pun die pegi,die pasti takkan jumpe orang macam aku..
die akan menyesal ngan ape yang die dah buat kat kawan2 die 1 ari nanti..
wait and see je!!!
aku pasrah,aku redha ngan ape yang berlaku..
Dia Di Atas lebih memahami ape yang telah berlaku ni..