03 July 2009

Metafora Puisi Dusta dan Personafikasi..

Metafora puisi dusta dan personafikasi..
Bunyi macam best je ayat ni..hahaha....
Ni sebnanye lagu la..lagu kumpulan nice..
Tajuknye "metafora"..
Best jugak lagu ni..
Memang lentok dan mendayu2 je denga lagu ni,huhuhu..
Aku pon tak tau cam ne bleh suke lagu ni..
First time download and denga memang best la..
Syahdu je rase..
Tapi ade citer disebalik lagu ni..
Btol la ape yang kumpulan nice katekan..
Nak dijadikan citer..
Mule2 denga aku tak tau pon maksud lagu ni..
Skali bile aku jumpe lirik lagu ni..
Aku tak sangke lirik lagu ni btol2 terjadi dalam idup aku..
Aku dah malas nak citer panjang2..
Cukupla aku sendiri yang tau..
Aku sendiri yang tanggung..
Aku tau ie masih lagi tak puas ati ngan aku..
Suke ati ie la weh..
Nak caci aku ke..
Nak maki aku ke..
Pedulik ape aku..
Ie dah beso..
Pandai la jage diri sendiri..
Biala sumenye berlalu pegi..
Takkan mungkin aku ingat kembali memori2 dulu..
Tak ingin lagi aku meningatinye..
Ape pon yang akan terjadi lepas ni..
Aku dah tak nak amek tau..
Bia la ie bahagie..
Asalkan aku tak kacau ie..
Cume yang aku harapkan agar ie berubah 1 ari nanti..
Aku time sume mehna ujian ini..
Ya Allah..aku memohon agar aku sentiase diberikan ketabahan..
Untuk hadapi segale dugaan-Mu..
Aku pasrah,aku redha dengan ape yang terjadi..