17 July 2009

Luahan Hatiku..

Bismillahirrahmanirrahim..
Syukur aku panjatkan pade Ilahi..
Kerane masih lagi mampu berdiri..
Atas kaki aku sendiri..
Meneruskan hidup aku di universiti ni..

Hari2 yang datang makin boring aku rasekan..
Jiwe memang betol2 tertekan..
Dan bosan dah sampai tahap gaban..
Tak tau kat mane nak lepaskan..
Ape yang terpendam oleh perasaan..

Sumenye seakan menguji..
Ketabahan dan kesabaran diri..
Keimanan serta kekuatan diri..
Yang kian pudar hari demi hari..
Kenape cam tu…aku pun tak pasti..

Kadang2 aku terkenangkan die..
Insan yang aku sayang dalam idup ni..
Tapi aku tak sedie..
Ntok biar die pegi dari idup ni..
Aku pun tertanye2 sendiri..

Mampukah aku ntok dapatkan die kembali..
Teman yang paling aku sayangi..
Mahukah die terime aku kembali..
Sebagai seorang teman diri..
Sumenye menghantui fikiran ini..

Aku pasrahkan segalenye pade Ilahi..
Hanye Die Maha Mengetahui..
Segale ape yang terjadi..
Aku pasti..
Ade hikmah dan rahmat yang tersembunyi..

Namun…aku akan terus melangkah..
Aku akan berusehe ntok tabah..
Walaupun jiweku parah..
Doaku supaye aku tak rebah..
Kerane aku bukan insan yang lemah..