03 July 2009

Coretan Rasa..

Ya Allah…
ape yang telah berlaku sekarang ini aku terime seadenye..
aku pasrah aku redha dengan ape yang telah terjadi..
hanya Kau yang mengerti dan
memahami mengape semue ini berlaku..
Ya Allah...
segala kesyukuran aku panjatkan kepadaMu kerane Kau telah kurniakan kebahagiaan buat aku..
aku teramat bersyukur kerane aku memiliki insan2 yang menyayangi diri ini..
aku memohon padaMu Ya Allah agar kebahagiaan ini akan kekal berpanjangan…
Ya Allah...
tidak ku pinte ie terjadi sebegitu rupe..
tidak ku mahu ie jadi begitu..
cume ape yang aku harapkan ie akan berubah..
bukan aku nak ketawekan ie tapi sebenarnye aku turut bersimpati padenye..
mungkin ade hikmahMu yang tersembunyi..
adakah ini balasan untuknye setelah ape yang ie lakukan padeku??
atau pade orang2 lain??
entahla,aku sendiri tak paham…
sesungguhnye Kau Maha Mengetahui setiap kejadian..
Ya Allah...
Kau ampunkanlah ie..
Kau maafkanlah ie..
sesungguhnye Kau Maha Pengampun..
ampunkanlah dan maafkanlah setiap kesalahan yang ie pernah lakukan..
tapi aku…
jauh di sudut hati aku,aku memang telah maafkan ie tapi untuk terime ie kembali amat sukar bagi aku..
bukannye aku seorang yang zalim tapi aku serik..
biarkanlah ie bahagie..
aku akan sentiase doakan ie..
aku harap satu hari nanti ie akan muhasabah diri dan mampu menyedari kesilapan diri sendiri..:)