23 January 2010

Luahan Hati Ini..

Ya Allah..
Syukur ku panjatkan padaMu..
kerane aku masih lagi diberikan nyawe untuk terus berade di bumi ini..
syukur juge ku panjatkan padaMU dengan segale nikmat yang aku dapat..

Ya Allah..
aku tak paham dengan ape yang dah terjadi dalam diri aku sekarang..
berbagai rase sedang bercampur-baur..
aku pon tak tau ape yang aku rasekan..
susah untuk aku explen kat sume orang..

Ya Allah..
nape perasaan ini hadir dalam hatiku??
nape perasaan ini menerjah nuraniku??
nape perasaan ini menjengah jiiwaku??
nape perasaan ini melande sanubariku??

Ya Allah..
aku tak tau ape yang patot aku wat skang ni..
cam ne nak ilangkan perasaan ni pon aku tak tau..
sumenye menghantui pikiran aku..
sumenye berlegar2 dalam kepale aku..

Ya Allah..
tunjukkanlah aku jalanMu..
berikanlah aku hidayahMu..
singkapkanlah aku hikmah segale ketentuanMu..
agar sinarMu mampu berikan aku pedoman..
hanye padaMu segale ketetapan..

Ya Allah..
hanye redhaMu yang kudambakan..
hanye kasihMu yang kuharapkan..
hanye cintaMu yang kuidamkan..
hanye padaMu aku memohon..
hanye padaMu aku meminte..

Ya Allah..
aku berdoa seikhlas hatiku..
agar Kau lenyapkan rase ini..
sungguh ku tak inginkan kehadiran ienye lagi..
sebab perasaan tu mencengkam jiwe aku..
aku dah tak bleh nak hadapi..
aku dah tak dapat nak tahan..
sakitnye aku rase aku je yang tau..
aku yang tanggung sumenye..

Ya Allah..
ape2 pon aku bersyukur sebab aku di beri ujian ini..
aku tau diriku,imanku sedang di uji..
aku time sumenye dengan redha..
aku time sumenye dengan ikhlas..

bila kesusahan..
terasa hidup terlalu payah..
berbagai persoalan menerjah..
baru minta petunjuk hidayah..

p/s: tetibe je teringat lagu NICE ni..
Sesekali Diuji,huhuhu..(#_#)