12 December 2011

Berbagai-bagai Kisah..


Bismillahirrahmanirrahim....
syukur alhamdulillah, masih lagi aku bernafas sekali lagi untuk teruskan hidup ni.. Syukur jugak aku masih lagi mampu untuk meneruskan langkah kehidupan ini biar pun pelbagai dugaan, ujian, tak kurang jugak tohmahan yang mendatang, aku berjaye tempuh sume tu sebab Tuhan masih lagi kuatkan iman aku...

Dah lebih kurang 2 bulan aku tinggalkan bumi Temerloh dan aku kembali ke negeri kelahiranku, JOHOR DARUL TAKZIM..:) Alhamdulillah, kehidupan aku kini bertambah baik meski aku bersendiri di negeri ku sendiri.. Tapi walaucamnepun aku tetap ade aziemah, kawan aku mase aku belajar dulu.. Die la yang mengajak aku untuk kembali ke pangkuan negeriku.. Thanx a lot aziemah!!..:)

Hmmm..ape yang aku nak citer eh?? macam2 yang aku nak citer.. Stat dari aku dok JB aritu sampai la skarang, aku di kote singe!!! Singer menawan keluarge bahagie!!! huahuahuaaa!!~~
Tapi aku tak nak la citer panjang2 kat cni, bia la aku je yang tau.. Segale penat, perih, lelah, letey sume tu aku yang hadapi.. Sebab ni la jalan yang aku pilih.. Dan aku tau ak harus akur serte redha, insyaAllah selagi iman aku masih kukuh di dade..:)

Pasal keje baru aku tu, alhamdulillah...happening!! aku dapat kawan2 yang kepale giler2, yang kelakar, yang 'gatal@birah' pon ade..tak kurang jugak ade yang suke membuli, almaklumla kite ni baru lagi.. So, dorang mule la nak mengarah itu dan ini.. Macam2 yang aku nak cakap cume aku hanye mampu berkate pade diri sendiri je.. Tapi bagi aku sume tu tak penting, yang penting skarang I NEED TO ACHIEVE MY GOAL!!! heee, maju! maju! dan maju!! peduli ape orang nak kate, asalkan sume tu tak menjejaskan keje aku sudah.. Aku pon sebnanye sikit pon tak heran, orang tu ade pangkat ke, takde pangkat ke yang aku tau aku tak kacau sape2 pon dan aku tak suke kacau sape2.. Sume tu tak meninggalkan kesan langsung buat aku.. Biala, orang nak cakap ape pon aku tak kesah.. Masalah dorang la, aku tak camporr..

Hmmm..macam2 sebnanye dah berlaku lately ni tapi biala sume tu menjadi rahsie aku sendiri. Biala takde sape pon yang tau. Hanye aku dan Tuhan je yang tau. Ape2 pon yang aku tau aku perlu kuatkan hati, kuatkan iman, kuatkan semangat, terus sabar dan tabah untuk menghadapi sebarang kemungkinan di hadapan..Mudah2an Dia mempermudah segale urusan kehidupan aku di mase akan datang, aminnn..:)

salam ahad, peace!!!(",)


p/s: rendhu plak nak post lagu, huhuhu...(-_-)