21 December 2011

Belajar Untuk Redha, Ikhlas dan Syukur..

Bismillahirrahmanirrahim..
Syukurlah hari ni ade matahari.. Semalam takde matahari pon, mendung dan ujan je kat luar tu.. Dah 2 ari berturut2 hujan.. Tapi bagus jugak hujan tu, rahmat dari Tuhan.. Sejuk ckit, hari ni dapat panas balik, pun syukur jugak..:)

Hmmm, dah lame sebnanye aku nak post yang berkaitan dengan ikhlas dan syukur ni tapi tak berkesempatan disebabkan oleh keje.. Huuuu, penat aku nak cakap pasal syukur dan ikhlas ni.. Aku dok perati ramai yang tak pandai belajar erti redha,khlas dan syukur..

Bile datangnye ujian mahupun dugaan dalam kehidupan, kite seharusnye belajar redha, ikhlas, dan syukur.. tu la yang aku ajar diri aku sendiri sebab pengalaman hidup yang lalu membuatkan aku harus sentiase redha, ikhlas dan syukur dengan ape yang berlaku.. Aku kene redha, terime dengan hati yang ikhlas, dan bersyukurlah bile diberi ujian.. Sebab ujian tu tande Tuhan tu sayangkan kite bukan nak menyusahkan.. Memang perit nak hadapi ujian lagi2 bile yang maha hebat!! mau nak terduduk!! menangis, meratap, dan meraung!! sebab aku penah lalui saat2 tu dan biarlah menjadi rahsie antare aku dan Tuhan..


redha..


ikhlas..

DAN

syukur..

p/s: dah lame tak dengar lagu Erti Syukur UNIC~~~