18 November 2011

.:: Selagi Hayatmu Di Sini ::.

Selagi hayatmu di sini
Akan kau meniti hari demi hari
Suratan takdir yang menerka
Bukan alasan untuk kau memendam duka

Dirimu umpama purnama
Yang hilang cahaya dimamah gerhana
Terbenam di lubuk gelita
Terbiar dirimu dicengkam derita

Namun kupercaya suatu masa akan tiba
Deritamu akan pergi jua
Biarpun dunia memandangmu hina
Tapi tak mengapa
Ku kan bersamamu mengharungi hidup ini

Biarkan mereka kata apa saja
Biarkan mereka mencemuh menghina
Pedulikan saja halangan yang tiba
Semua itu adalah dugaan dariNya

Tabahkan hatimu
Cekalkan jiwamu
Pasrahkan dirimu
PadaNya Yang Satu
Akan tiba waktu
Mereka kan tahu
Siapakah sebenarnya dirimu

Tabahkan hatimu
Cekalkan jiwamu
Pasrahkan dirimu
PadaNya Yang Satu
Akan tiba waktu
Mereka kan tahu
Siapakah sebenarnya dirimu


DEVOTEES..



p/s: Lagu ni best tapi aku tak tau ape maksud lagu ni.. Last2, bila aku tafsir balik, aku tau dah ape maksud lagu ni.. Lagu ni nak cakap ade seorang insan yang sedang berdepan dengan ujian yang maha hebat dan ade seorang insan yang akan bersame die mengharungi liku2 kehidupannye.. Usah berputus ase dengan kehidupan tapi tempuhlah dengan kesabaran dan keikhlasan tanpe penghjung, paham aen??:)

Agak terkene jugak lagu ni dengan hidup aku.. bile mane aku terpakse berdepan dengan insan2 yang suke mengate dan berkate2, salu pikir diri sendiri lebih bagos daripade orang lain, asik nak suruh orang ikot kate die je, ape yang orang buat sume tak kene pade die..

Hmmmm....tapi aku tak peduli sume tu.. Bagi aku dan jugak mak, kami dah lali dengan sume tu.. Lantak la insan2 tu nak kate ape pon, kami tak kesah.. Peduli kan jek, wat pekak sudah.. Dek kerane masih lagi punye rase 'hormat' dalam diri terhadap seseorang tu.. Sebab tu malaz nak amek hati.. Lau amek hati nanti tunggang terbalik hidup dorang.. Tak memasal 'TSUNAMI' melande lagi, wakakakakkaaaa~~ Hishhhh, jaat ko aen! Tak baik! Tak baik! ishhhh3... Whateverrrr~~~ :D