01 June 2011

Pioneer Dalam Kenangan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, time kasih Ya Allah sebab sudi beri peluang untuk aku terus bernafas lagi.. syukur jugak aku masih mampu untuk terus melangkah menenruskan kehidupan yang bakal mendatang..
ade cerite yang aku nak citer arini.. ienye berkisar tentang PIONEER!!

Arini genap setahun aku masuk pioneer. sumenye gare2 aku prektikel kat sini tahun lepas. dan! kat sini la jugak aku kenal kawan aku yang sorang tu.. arini jugak genap setahun aku kenal dengan die..

Ya Allah, aku terase cam nak nanges je saat ni! Tuhan je yang tau! Ya Allah... tetibe je aku teringat mase mule2 masuk pioneer dulu. bangun awal, bersiap, pastu gi pioneer..ude dayah yang anta.. (tetibe rindu plak kat ude, hahahaa!!!~~)

Mase mule2 masuk tu agak cuak jugak la.. maklumla ari pertame prektikel la katekan.. pas wat mende yang sepatotnye aku pon masuk la department yang dah ditetapkan.. mule2 aku cuak! (cuak lagi~~) ye la..kan kite orang baru kat ctu.. dah la sorang2 masuk department production tu! kawan ponn takde!! tapi mujurlah aku pandai bawak diri dan alhamdulillah aku berjaye abeskan prektikel aku tu...

Tak cam dayah ngan kawan aku tu.. dorang 1 department! GA@general admin! bahgaian opis gtu.. hahahhaa, tapi aku seronok jugak la masuk production tu.. banyak yang aku tak bleh lupe.. camne aku boleh rapat ngan encik shah, fatin, zahidah... tak lupe jugak ngan abang2 dan kakak2 technician kat ctu..tak lupe jugak ngan ketue jabatan aku tu, bapak tiri jaswant, ngan exec cam singe mak inah, ngan akak2 kerani kat ctu, ade makcik muke ketat tu..tak lupe encik zainuddin, heheheh...

Lau yang banyak ilmu tu abang norman la.. die tak lokek ilmu nak ajar orang. aku suke tanye die itu la, ini la.. macam2 yang aku tak paham aku tanye kat die.. pastu abang zizan@jijan.. abang ni kamceng ngan abang shah! abang jijan ni klakar. die kuat auta! aku panggil die abang auta!! ahahhaha!!~~ lagi...abang bob ngan abang rahim, dorang ni cool. ade lagi abang ayob, die ok la.. lagi...kak isma. die kamceng ngan kak sal..(aku tak suke kak sal sebab die tu over. marah2 orang suke2 ati. negetive person!) last kak lin ngan abang hafiz! dorang ni saloo same2.. serasi bersame la kate orang tu.. lagi..firdaus bese2 je. die ni pemalas! cam garfield! aku tak suke die! tapi ade sorang akak tu.. baik! name die kak jai,hehehe..cantek dan baek! lagi 1! aku terlupe.. kak aza@mumtazah!! aku mule2 tak cakap sangat ngan akak ni.. yang jadi aku rapat ngan die sebab aku salu nyakat die, hahahahaa..tak lupe jugak akak2 line leader, yang aku ingat kak halina, kak ros, kak noni, kak aspa, kak nor, kak azie (cerewet! nyampah aku!!!~)..

Bukan setakat orang production je yang aku kenal kat pioneer tu.. orang GA aku kenal.. terutame la kan dayah, kak alin, kak aisyah, hafiz, kak eza, juana, pika, encik fauzi,dan yang paling penting puan rosita ngan kak jib..ade lagi yang aku ingat... encik tarmizie (yang tanye aku pasal dating ngan kawan aku tu,kantoii~~),mr eric tan..lagi ak lupe laa~~ aku rendhu sangat2 kat dorang ni.. rase cam nak masok balik pon ade,huhuhuhu~~~

Tapi tu sume khayalan aku je.. aku tak harap pon yang aku dapat masuk lagi kat ctu.. biala sume tu jadi kenangan yang aku akan simpan sampai bile2.. ade jugak kenangan yang menyakitkan aku tapi aku dah tak nak ingat sume tu.. biala berakhir kat ctu.. aku dah taknak ungkit lagi.. yang lepas tu lepas.. mungkin ade hikmah setiap yang berlaku..

Sekarang aku kene fokus untuk mase yang akan datang.. andai pankang umo aku, murah rezki aku, insyaAllah mudah2an aku akan jumpe ngan dorang lagi 1 ari nanti.. mase yang akan tentukan sume tu.. tapi aku harap biala aku jumpe oarng2 yang penah wat aku ketawe terutame adek aku si zahidah tu, kak alin, kak aspa, tak lupe kak aishah..huhuhu..bile la bleh jumpe dorang lagi kan?? ape2 poan aku berdoa moge segalenye akan dipermudahkan, insyaAllah..^_^