06 February 2011

cerite dari hati..

Bismillahirrahmanirrahim..
Syukur Alhamdulillah aku panjatkan pade Allah sebab masih lagi diberi peluang untuk bernafas sekali lagi. Syukur jugak aku panjatkan sebab aku masih lagi diberi kekuatan dan diteguhkan iman ntuk menempuh segale dugaan dan cabaran hidup aku..

Ya Allah..
Ape yang patot aku buat skarang ni? Aku tak tau.. aku masih lagi keliru.. keliru dengan perasaan aku sendiri.. aku buntu.. kenape dan mengape insan tu called aku? Kenape dan mengape die carik aku lagi? Ape yang die nak sebnanye? Aku tak paham langsung.. bukan ke dulu die yang mengelak dari aku? Cube jauhkan diri dari aku. Cube ‘tolak aku senyap2’ dari hidup die. Tapi skarang, die carik aku balik.. ape yang tak kene dengan die? Sebab die rindu kat aku ke? Sebab die teringat kat aku ke? Atau pon mungkin ade seswatu yang die nak bagitau aku. Tapi langsung aku tak angkat fon dari die. Aku tak tau kenape. Aku takot nak jawab fon dari die. Hati aku cakap ade bende yang mengganggu gugat diri die.. mungkin ke? Ntah, aku sendiri langsung tak paham..

Ya Allah..
Bukan niat aku nak balas ape yang die dah buat pade aku satu mase dulu. Bukan niat aku nak pulang paku buah keras. Langsung tak terlintas dalam fikiran aku nak balas sume perbuatan die. Hanye Kau saje yang tau ape yang die dah buat pade aku. Bagi aku, sume tu dah berakhir. Sume tu dah takde makne lagi dah. Sebab aku dah buang sumenye jauh2. Sejak die jauhkan diri dari aku, sejak die pegi dari aku dengan kenangan2 tu, segalenye aku dah campak dalam kotak memori tu. Aku takkan bukak lagi. Biala sumenye tersimpan dalam kotak tu. Aku dah bertekad untuk lupekan die dari ingatan aku. Anggapan aku cume satu. Sgale ape yang pernah terjadi antare aku dan die tu hanye mimpi aku, ilusi aku, dan khayalan aku semate2. bukan aku sengaje nak buat macam tu tapi aku dah fikir masak2. Aku rase itulah yang terbaik. Aku harus cari solusi untuk implikasi ni..

Ya Allah..
Jahat ke aku ni? Terok ke aku ni? Sanggup buat die macam tu? Tapi aku terpakse buat macam tu. Mungkin bunyinye agak terok bile aku bersikap prejudis pade die. prejudis ke aku? Ego ke aku? Aku rase aku dah buat sebaik mungkin. Bukan aku nak bersikap prejudis pade die tapi naluri aku sentiase berkate seswatu yang tak elok tentang die. Aku pon tak tau sebabnye. Mungkin disebabkan ape yang dah terjadi antare aku dan die ni la yang membuatkan aku berlagu begitu. Pengalaman lalu membuatkan aku terpakse mengeraskan hati. Bak kate orang ‘hati kering’.. Aku anggap antare aku dan die tak penah berlaku ape2. Ibaratnye kitorang saling tak kenal dan tak pernah berkenalan. Malah tak pernah jadi kawan baik pon. Sebab bile aku ingatkan die, aku mesti sedey sendiri. Aku mesti menangis. aku pon tak tau kenape. Mungkin sebab aku terlalu sayangkan die dan persahabatan kami tu. Aku sayang die sangat2!!! Tapi aku dah tak larat nak meratap lagi. Cukup la seketike dulu jiwe aku dirundung sedey..

Ya Allah..
Sebagai insan yang lemah, aku cube untuk meredhai setiap ape yang berlaku. Aku cube terime satu persatu dugaan aku. Hadirnye die dalam hidup aku, perginye die dari hidup aku, sgalenye aku cube terime dengan ikhlas walopon perit aku rase. Hanye Tuhan je yang tau betape pilunye hati aku. Skarang aku akan berushe untuk terime sebarang kemungkinan. Aku harap die jugak boleh terime setiap yang berlaku dalam hidup die. Aku tak harap aku akan jumpe balik dengan die. Tapi cume aku harap aku dan die, ukhwah persahabatan kami tetap akan ade meskipon aku dan die tak lagi bersahabat. Mungkin perpisahan ni adelah yang terbaik bagi aku dan die. Kerane Tuhan kami bertemu dan berpisah. bagi aku, perpisahan ni mungkin ade hikmah yang tersembunyi. Segale persoalan aku pasti akan terjawab satu hari nanti..

Aku berjanji dengan diri sendiri yang aku takkan carik die lagi dan takkan ganggu hidup die lagi. Sebab aku tau ni la yang terbaik bagi aku dan die jugak persahabatan kami. Biala aku sendiri dengan hidup aku. Aku akan cube cari bahagie hidup aku sendiri. Die dengan hidup die. Ape2 pon dari jauh aku sentiase doakan kebahagiaan dan kejayaan die dunie akhirat. Mudah2an die jumpe bahagie yang die carik. Tapi demi Tuhan, bagi aku die tetap kawan aku yang terbaik dan sempurne!! Die MY BEST FREN FOREVER!! Name die akan sentiase ade dalam hati aku sampai bile2. Dan hanye die la satu2nye insan yang paling aku sayang. Doa aku mudah2an perasaan sayang aku pade die sebagai sahabat takkan pernah padam meskipon aku dan die ditakdirkan untuk tidak bersahabat lagi dalam dunie ni, aminnn…T_T